blowing snowflakes

Monday, December 5, 2011

setiap yang berlaku ada hikmahnya

~assalammualaikum~

macam pernah dengar pernah baca ajekan tajuk entri aku tuh... SETIAP YANG BERLAKU ADA HIKMAHNYA..cecepat ler google benda ni sebab nak tahu apakah dimakah pernah aku lihat!! atoto..aku kalau tak merepek dalam entri sendiri memang tak sah!! yelah...apa??!! korang kata ini lirik lagu CMB najwa latif?? wooo wooo wait wait!! yang najwa latif punya SETIAP YANG BERLAKU ADA KEBAIKANNYA...aku punya HIKMAH...ada sesape diehardfan najwa latif di sini?? hah dipersilakan baca!!silalah silalah jangan memalu buat macam blog sendiri..perghhh kau aein buat macam blog sendiri..sudi ke kongsi-kongsi baby kau yang sorang ni... okey cukup merepek merabun!! hari ni aku nak bebelkan mengenai apa yang berlaku dekat seseorang ini!! sebenarnya benda ni pun berlaku dekat semua orang!! tidak terkecuali AKU sebagai penulis entri ni!!

okey aku nak cerita mengenai PUTUS HUBUNGAN....

tipu ler if ada yang kata "aku tak pernah clash dengan boyfie/girlfie aku" orang yang dah kahwin pun boleh cerai inikan pula yang couple jer...tak payah ye tak payah cakap begitu!! mungkin ada yang kata bila clash bermakna si dia da tak suka/benci/menyampah dan apa-apa lagi kat kau!! atau si dia ada yang lain or main kayu tiga or perempuan lain lagi cantik,hebat,cun melecun,hot stuff dari kau!! semuanya negatif-negatif segala..dan semuanya korang campakkan kat dia.. boyfie/girlfie kaulah yang salah yang curang yang gatal yang ini yang itu..

tapi pernah tak kau tengok balik diri korang..imbas balik kesalahan korang..apa yang korang da buat kat boyfie/girlfie korang..pernah tak?? tapi perlu ke berfikiran negatif terhadap ex-boyfie/ex-girlfie korang?? time bercinta perghhhhh bukan mahin!!! dialah yang terbaik terhevat ter-ini ter-itu..semua yang tahap A++ tip-top korang bagi kat die..die pakai motor cabuk pun naik rasa macam naik harley davidson!! kereta biasa-biasa pun nampak macam audi TT.. semuanya perfect kat mata korang!! serba-serbi bagus hevat lengkap!! bila clash motor cabuk tu pandang macam besi buruk!! kereta yang korang pandang macam audi TT tu sekarang pandang macam kereta lembu!!

sebenarnya kita kena motivasikan diri kita!!

itu yang penting..jangan asyik nak tunjuk salah kat orang aje!! kita juga kena fikir POSITIF!!
mungkin kita tidak bersama dengan dia sebab dia bukan jodoh kita!! kite kena ingat JODOH PERTEMUAN DI TANGAN ALLAH.... siapa kita nak menentukan jodoh kita sendiri..sedangkan partner life kita telah ditetapkan ALLAH sebaik saja kita lahir ke bumi ini!!

bercintalah dengan sesiapa pun tapi kalau bukan dia jodoh kita..beratus tahun bercinta pun tetap tidak akan bersama!!

jadi setiap yang berlaku ada hikmahnya..bila berlaku sesuatu hal..jangan desak otak untuk fikir negatif..tapi desak otak untuk fikir positif dan yang paling penting kita perlu berbalik pada PENCIPTA kita..PENCIPTA alam ini!!

#maaf kalau ada kesilapan dalam entri ini :D tolong klik di sini sini sini sini sini dan sini dan tolong klik iklan makcik muff sekali ya..thnaks a lot ok readerssssssss!!!!!

~assalammualaikum~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...