blowing snowflakes

Thursday, December 15, 2011

perjalanan hari kedua ~semakin menyeronokkan!!~

~assalammualaikum~

ingat lagi post aku pasal LONDON?? hurm..perasan lebih aku..bukan london tapi cameron highlands!! kan aku ada inform kat korang aku kat sini selama 4hari 3 malam kan...hari ni hari kedua aku actually hari ketiga tapi aku nak update hari kedua punya..semalam punyalahkan maksudnya!!

apa yang aku dan keluarga buat pada hari kedua kiteorg!!! hurmmm hurmmm hurmmm...toksah tekalah!! lambat!! bior aku terus bercerita yo...

okey hari kedua aktiviti kiteorg yang khasnya makan..makan..makan..!!!

breakfast kiteorg melantak roti canai and ada yang minum teh tarik and ada yang minum kopi tarik!! tak kenyang sangat cuz roti canai die kecik tapi cukuplah untuk rasa dah makan untuk meneruskan jalan-jalan cameron highlands or in my own words LONDON!!!

okey first place yang kiteorg pergi...urmmm....kejap tengah refreshing!! *serius aku lupa!! no jokes* oh kiteorg planning nak pergi boh plantation tea...on our way go... lalu MARDI cameron highlands..then kiteorg stoplah untuk jalan-jalan tengok-tengok ada apa dekat mardi cameron highlands ni kan...besar jugaklah tempat dia... well memang besar sebab semua dah sakit-sakit kaki jalan keliling pusing mardi.. #FACTS

tapi masuk bukan FREE!!! kena bayar..alolo bukan mahal mana pun!! dewasa rm3.00 pelajar or kanak-kanak (under 12 y/o) rm 1.50 murah gilerkan..yes i admit memang murah sangat!! kalau pergi rombongan sekolah datang sini means rm1.50 satu kepala pelajar tu lerh..jangan pergi dengan family yang form 1-5 ngaku diri pelajar lak..

lepas daddy dah bayar tiket kiteorg pun mula jalan-jalan...tengok pokok-pokok bunga..memang macam-macam jenis pokok bunga available here!! ada yang aku tak pernah tengok pun wujud hidup segor bugor dekat sini.. alang-alang tuh dapat ler jugaks aku kenal sekuntum dua jenis pokok bunga *well for myself, im not flower lover,tak pelik if bunga taik ayam pun aku tak kenal*

then kiteorg pergi tengok kebun sayur... haaaa haaaa haaa... bab sayur-mayur ni aku kenallah.. segala tok nenek sayur aku tahu!! *ayat kerek* kiteorg jumpa kobis cameron highlands..yellahkan namanya pun dekat cameron highland takkan kobis london puleksss..entah apa-apa je aku!! lepas tu jumpa tomato!! yang first sightnye aku bantai sebut PISANG KHAKI dengan bangga dan kuatnya...

aleh-aleh mama kata!! "eh jenje ni bukan pisang khaki..ni tomato" ok malu!! terus jalan laju-laju ke depan sambil belek 'pisang khaki' AKU!! then mama ulang-ulang kan "ada orang tu ingat tomato tu pisang khaki" LOL lawak plus malu!! adik aku dah confuse then dia tanya "ma..ni pisang khaki ke tomato" aku rasa macam nak tampor-tampor je mulut adik aku tuh..soalan malukan aku!! hikhikhik terasa lebih..LOLOLOL....antara moment yang aku tak akan lupa!!

then dah puas jalan-jalan kat kebun 'pisang khaki' kiteorg pergi jalan kat TAMAN DAPUR..at first aku pelik dapur ada taman?? rumah aku takde pun...lepas da enter TAMAN DAPUR tu baru aku tahu...rupanya sayur-sayur yang ditanam tu usually available dalam dapur aku je!! hahahaha..dapur kengkorang sume stock limited edition..dapur aku ala-ala dapur masterchef berlamboks sayur... *macam aku vegeteranian*...okey aku tipu!! sayur-sayur die sume ada kat dapur korang dan aku jugak..fairlady kan!!

contoh-contoh sayur yang masih melekat dalam kotak ingatan aku ni ialah: kailan,asparagus,kobis merah,kucai,kangkung banyak lagilah tapi mostly dia pakai nama-nama saintifik dialah...baru nampak macam famous sikit kalau ada mat saleh datang..wahh mahunya terbelit lidah-lidah jawa family aku nak menyebut....ada yang kiteorg tak dapat cam sayur apa sebab nama terlalu pelik...

then jalan lagi jumpa buah-buah pulak... jumpa strawberry,anggur,epal banyak lagilah..aku ingat yang ala-ala oversea je..hehehehe....memang amazinglah sebab malaysia now have grapes and apple...korang kalau datang sini pun amazing jugaklah!! jakun pun ada!!

then pergi kedai souvenier die..borong satu kedai..beli jeruk strawberry yang sangat sedap,kordial strawberry,jam strawberry teh berperisa (strawberry ada,orange ada),jeruk campur-campur..ada rossele,mangga dan pisang khaki real not tomato!..

then balik makan then balik hotel rest sebab setengah hari spend kat mardi yang besor tuh...aku apalagi ambil kesempatanlah turun lobby buka internet..well internet ada dekat lobby je kat bilik tak boleh reach dunno why!!

dah tuh online sampai pukul 4 lebih gituh ayah cll naik bilik ready-ready nak keluar....kiteorg pergi shopping-shopping lagi kat pasar malam puleks..but before than makan petang dulu..makan yong tau foo cameron highland..yong tau foo kat sini tak sama dengan yong tau foo dekat jb negeri kesayangan aku..if jb punya yong tau foo ada sup tapi yang cameron highlands punya pakai macam rojak petis tuh..sedaplah tak pedas sangat!!then makan roti prata honey..ni pun lain dari yang lain..kat jb takder...

then jalan-jalan....daddy nak cari sweater sebab mama terlupa nak bawakkan dady punya sweater...aku pulak beli sarung tangan dengan headphone sebab cuaca malam sangatlah sejuk!!

then beli nasi ayam,nasi tomato and nasi goreng and durian untuk panaskan badan..bawak masuk hotel makan dalam bilik..sangatlah tidak mengikut peraturan kamikan cuz bawak durian..tapi baguslah durian tu tak bau!! so kira tak langgar peraturanlah!!

#okey itu saja untuk hari ni...esok-esok aku update lagi..oh yeah jangan lupa tolong klik churpchurp aku yer,..thanks y'all love all!!

~assalammualaikum~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...