blowing snowflakes

Monday, December 19, 2011

hari ketiga di TANAH TINGGI LONDON

~assalammualaikum~

hahahahahahahahahahaha...gelaklah puas-puas dulu sebelum meneruskan pembacaan entri kali ini.. sure sure punyalah korang dah tahukan tanah tinggi london dalam erti kata aku kan..kan..kan.. toksah diperjelaskan lagikan... entri kali ni aku nak cerita apa yang family dan aku buat di london!!

okey sebelum aku cerita aku nak cakap jujurlah ye...time aku menaip ni aku baru je sampai rumah aku...tidak sempat nak update time kat london..sebab internet cuma dapat dekat lobby and time tu cuaca sangat sejuk sampai kena wear sweater all the time and headphone and glove..even duduk dalam bilik pun kena pakai macam itu..so imagine urself if aku nak update blog on that day im gonna freeze!!

tapi aku sendiri tak tau cemana pekerja kat situ selamba badak sumbu je pakai skirt pendek..yang keje kat cafe pakai t-shirt lengan pendek..pdhal aku kalau nak online mesti siap lengkap sweater gloves and headphone ada!!

okey terus pada penceritaan serba panjang aku!! so first thing yang kami buat as usual mama will call to my room and my bro's room kejut bangun solat subuh..since first day we arrive london lagi mama da buat cenggituh...time subuh mama akan kejut use hotel phone...baguskan jimat!! well sebab kiteorg tak tidur satu bilik so ni ajelah method yang ada..tak akan mama nak menapak pagi-pagi buta ketuk bilik kiteorg..memang aku tak pergi bukak sebab takut!!

after that mama akan call lagi kejut mandi pulak (ni rutin yang aku ter-miss nak bgthu korang dalam entri pasal london yg lepas-lepas)..b'coz after subuh kiteorg sure punya akan tidur balik sebab temperature yang sangat low and sejuk lagi-lagi time pagi..memang sedap nak tidur!!

so lepas dah siap-siap mandi...kiteorg gerak pergi sarapan...dah makan-makan... mulalah perjalanan visit tempat best-best kat london ni!! and tak lupa pakaian lengkap!! wajib pakai kalau tak nak mati kejung!!

firstly kiteorg visit bharat tea plantation...tengok ladang teh lah..pokok-pokok teh yang banyak gila ditanam.....sampai dekat bukit-bukau pun ada juga pokok teh ni.... and me wondering the workers snap-snap tea leaves up the hill!! gila cerun kut...nak naik semput nak turun macam hapee...then dah puas jalan-jalan keliling tea farm tuh..agak menyeramkan jugak nak naik turun bukit..even bukit yang rendah pun...cuz me wearing flip-flop and a lilttle bit slippery tapak die..so kemungkinan nak jatuh terduduk ala-ala drama hindustan tu ada!! but luckily tak jadi pun dekat aku sebab aku jalan lembab gila and sangatlah berhati-hati...sesapa pergi 'london' ...dun forget to visit tea plantation..tak kisah bharat punya ke boh pun ada jugak..tapi boh punya jalan sempit..kalau bawak kancil ke muatlah kut tapi kalau naza memang tak boleh nak selisih dengan kereta yang nak turun!!

lepas dah puas ambil gambar and dah sakit kaki jalan-jalan keliling bharat tea plantation..kiteorg pun dakilah balik bukit untuk naik ke atas!! then kiteorg stop dekat cafe dialah..yelah penat jalan sure haus and lapar balik eventhough baru breakfast..memang bela saka!!

aku and my sister pergilah beratur nak order... kami order middle pot of strawberry tea and one cup of chocolate tea.... sampingannya kiteorg beli cookies 3keping and ginger oat crunch satu je sebab nak rasa!! teh dia memang super sedap...just chocolate tea tu pahitlah sebab guna vanhouten chocolate memang pekatlah sikit tapi still mantap lagi... cookies die sedap,rangup dan besar (mcm english cookies yang selalu ada kat movies english) memang berbaloilah beli..yet ginger oatcrunch tu boleh tahan jugak..tapi for those yang tak suka halia jangan try takut mabuk pulak...

lepas dah habis minum makan semua..kiteorg pergi kedai dia pulak..just buy a bag of tea yang ada 2sachet perisa strawberry,2sachet blueberry,2sachet orange and lagi satu perisa aku lupa..sebab kalau nak borong lagi dekat mardi dah beli dah teh-teh berperisa buah-buahan ni...

nest visit is bee farm!! firstly memang excited gilalah nak masuk bee farm ni..macam fikir positif jelah.. "lebah ni jinak tak sengat orang" gila positifkan.. then dah masuk lebih positif bila bee ni cool gila..dia tak heran pun dengan visitor yang datang.. then aku try pergi dekat bee ni..time bee tengah sedut-sedut madu..and lebih cool bila bee ni macam tak nampak aku...dia buat hal dia je..so more positif thinkinglah.. then naik tangga untuk tengok-tengok sarang dia..aleh-aleh nampak papan tanda "lebah bahaya,kalau kena sengat tanggung sendiri" telan liur wei aku..terus positif jadi negatif..takut gila nak dekat..sebab takut kena sengat..tak pasal-pasal je aku ada benjol kat kepala!!

dah puas tengok lebah..kiteorg masuk kedai dia pulak...kedai dia cool lah..banyak madu dalam botol!! daddy beli 3 botol terus madu..2 botol untuk kulit cantik satu botol untuk kesihatan..cool kan daddy..cam tahu-tahu je kiteorg nak makan madu untuk kulit cantik ni..then kiteorg buy 8 stick madu...madu ni dia isi dalam stick..sedap lah untuk nyot-nyot dalam kereta..takkanlah nak bedal madu dalam botolkan.. anyway madu is good for our health and skin tau..madu ni natural sugar...tapi still tak boleh ambil banyak-banyak..karang kena kencing sapa susah..entah aku pun tak tahu sapa yang susah!!

lepas tu rush-rush balik hotel sebab dah nak pkul 12...hari tu hari jumaat so geng boys kena ready nak gi solat jumaat..girls like a bosslah conquer bilik!! hahahah..but not me of course..aku time dorang pergi solat jumaat turun lobby..tengok twitter kejap and facebook then naik sebab tak tahan sejuk...

#okey itu aje cerita untuk hari ketiga..nak cerita lagi tapi panjang sangatlah pulak nanti!! so lets klik this klik-klik tau..oh churpchurp jangan dilupakan okey...tqvm okey!! love y'all...

~assalammualaikum~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...