blowing snowflakes

Tuesday, November 8, 2011

TAMAT SEBUAH PERJALANAN HIDUP SOFFIYA

~assalammualaikum~

hahahhahaha...sila gelak dulu okey..sampai menangis ke terguling-guling atas lantai pun aku tak kisah..tajuk dia macam TBB kan..aku tahu..habis aku da blurr..da tak tau nak letak tajuk apa lagi..lantaklah eh..aku ni kalau da bengong tapi gatal nak meng-update blog..hah nilah jadinya!!

so inilah dia poster soffiya yang selalu keluar tv3!! aku memang da fanatik gila dengan drama bersiri ni..bukan aku aje..even family aku sekali dah berjangkit kefanatikan aku terhadap drama bersini ni..yang buat aku fanatik kat story ni of cozlah sebab ada TIZ ZAQYAH and FIZO OMAR peneraju utama siri ini..aku memang fanatik gila dgn dorang..nak-nak TIZ ZAQYAH..wahh bukan main lagi aku..


hah!! lagi poster pasal cerita soffiya..ada IZARA AISHAH,AZHAR SULAIMAN,TIZ ZAQYAH,FIZO OMAR..ni sume watak utama dialah..


hah tiz zaqyah nilah soffiya nya.. so cerita ni pasal dialah..perjalanan kehidupan dia yang penuh liku simpang siur gunung-ganang bukit-bukau dan bermacam-macam lagilah.. soffiya dalam cerita ni digambarkan sebagai seorang yang kuat dan tabah dalam mengahdapi dugaan hidup dia..dia redha dan terima je dengan hati yang terbuka terhadap ujian yang Allah beri.. dia kena rogol dengan bapak dia sendiri..then die pregnant anak bapak die..bayangkanlah macam mana nak bagi BIN/BINTI nanti?? anak bapak die sendiri die mengandungkan tau..huishh..dahsyat jahat tahap ap pun aku tak tahu bapak die ni tau..then sume tuduh dia jahatlah budak tak bermorallah..nak tambah sedap perencah cerita..die bapak die time bapak die nak rogol die buat kali ke-2..kejam gilakan bapak die..simpang malaikat 44..then die masuk mcm dlm juvana tulah sbb die ni under age..so kire kex juvana gitulah..kat sinilah die jumpa ILYAS a.k.a FIZO OMAR..

hah..sengih lebor nampak abang kamal kite ni..kamal ni dlm cerita ini arkitek yg berjayalah..eh yeke arkitek?? aku rasalah..sbb die buat bangunan-bangunan bagai ni...die jatuh cinta dengan soffiya..then kak ton kenenkan si soffiya ni dgn kamal...then dorang kahwin..happy je awl nyer..tp anak si kamal ni asyik x puas hati je dgn si soffiya....so die buatlah mcm-mcm utk separatekan papa die dgn si soffiya...


nampak tak si handsome senyum?? handsome gilakan?? cair kut hati aku..haha sorry pakcik zarul i da jumpe org lain yg lebih menawan senyuman die..ahaks~~ selingan je td..ok si fizo dlm cite ni nama die ilyas.. die ni peguam si soffiya time soffiya kena simpan dlm pusat pemulihan tu. dia jugaklah yg bnyk tahu secret si soffiya ni. dia banyak bg semangat kat soffiya. dia jugak fall in love dgn soffiya ni..tp time tu dia ad fiona..then kebetulan si soffiya ni kahwin dgn bapak fiona..pergh lg best cerita ni..bayangkan org yg dia cinta duduk sebumbung dgn dia..yelah lepas die kahwin dgn fiona..dorang ddk satu rumah dgn kamal and soffiya..nak-nak pulak dia terlebih over protective dgn si soffiya ni..mmg super plus mantaplah jadinya!!

ini IZARA AISHAH a.k.a FIONA YANG DIBENCI RAMAI..haha kejamkan aku bagi nama macam itu..tapi memang..semua tak suka dekta fiona ni..sbb dia jht gila..dari awl die ad smpai hbis..jahat ajelah memanjang..bila dia tahu bpk dia nak kahwin dgn soffiya dia tak suka..dia mengamuk..bila dia tahu soffiya mengandung ank bpk dia..dia bg soffiya minum racunsampai gguur kandungan soffiya tu..then dia pergi upah org ambil gmbr soffiya yg x senonoh then dia sebarkan dlm internet..then dia ni asyik bergaduh je dgn si ilyas..kesian abang ilyas aku tau..tapi lakonan dia mmg mantap..menjadi betul!! yalah kalau tak jadi takdernyer org benci diakan..dak nak ending baru dia sedar yg dia ni jahat bnyk buat salah semualah..then dia plan satu plan utk stukan soffiya dgn bpk dia balik..tapi malang tak cukup bau..die kena culik dgn si MUIZ ni.. then tanpa sengaja muiz da terbunuh die..dah mati..tak sempat nak buat kerja suci murni dia tu..kesiankan..tapi die pregnant time die mati tu..sebaik anak die sempat selamatkan!! fuhhh!! lega habislahkan...

endingnya: kamal rujuk balik dgn soffiya..kamal jaga anak dia and fiona..dia bg nama AISYA..tapi aku pelik jugaklah..tak ke pelik nanti bunyiknya kalau si aisya ni panggil anak soffiya ni makcik..nampak mcm alien kut!! yelah sbb time ank soffiya ni keluar sah-sahlah si aisya da 1-2 thnkn..uishh..nmpk sgt nenek kebayan die tuh..haha..dah masuk part merepek ni!!!

~assalammualaikum~




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...