blowing snowflakes

Thursday, November 10, 2011

KEKASIH AWAL DAN AKHIR

~assalammualaikum~

hari ini aku terasa nak menaiplah..tapi satu masalah besar aku ni..nak menaip emmbebel panjang berjela-jela sampai 3 keturunan tak habis baca (melebih benor) tapi aku tak tahu nak bebel apa..jadi aku rasa nak kongsi dengan korang satu cerita yang tak boleh kalah menariknya..semalam 9.NOV.11 TV9 DEKAT DIHATIKU ada menayangkan satu telemovie..arahan AARON AZIZ..tak kenal ke?? alolo kesiannyer anda-anda..eleh yang berlakon dalam cerita yang hot meletopzz tu NORA ELENA yang jadi SETH TAN yang kahwin dengan NORA ELENA..ah sudah..aku bukan nak cerita pasal NORA ELENA..tak kenal lagi?? google lah sendiri siapa abang handsome seorang ini..malas aku nak cerita panjang melebar..

telemovie pertama arahan AARON AZIZ ni menampilkan SITI SALEHA,FOUZIAH GOUS dan AARON AZIZ..aaron aziz dalam cerita ini jadi herolah..dan heroin tak lain tak bukan SITI SALEHA..aku memang suka tengok dorang ni together-gether kalau berlakon..mcm matching gegilalah!! okey aku dah melebih..PUAN DIYANA HALIK jangan marah ya...gurau saja..hikhikhik...tajuk telemovie ni KEKASIH AWAL DAN AKHIR..nak tahu tak kenapa sebab watak AARON AZIZ dalam cerita ini nama dia AWAL then nama SITI SALEHA dlm cerita ini AKHIRIAH.. got it?? bagus!!

cerita dia starting dgn life awal and julia (fouziah gous) ni bff..dorang stdy stu uni lah..si julia ni feeling-feeling dgnawal..tapi awal layan julia tak lebih just bff je..then dtg pulak si akhiriah ni..si awal ni tangkap cintan dengan akhiriah..then julia apa lagi..cemburulahkan..then time awal confess kat julia yg dia cintakan akhiriah..julia pun confess kat awal yg dia cintakan awal..tapi awal cakap dia anggap julia tak lebih drpd kawan baik..julia apalagi..patah hati..lari balik kg..kebetulan bapak dia meninggal..hah!! cantiklahkan..alang-alang nak lari..bia dramatik sikit..hikhikhik..GURAU SAJA...

then awal kahwin dengan akhiriah..tetiba dorang accident..si akhiriah ni lumpuh x boleh bercakap mcm tulah..tp tgn die bole bergerak..soo kalau die nak say something die die mcm lukislah kat laptop guna mouse..alah mcm korang selalu main kat paint tu..lebih kurang gituhlah..then akhiriah suruh awal kahwin dgn julia..sbb ank dorang sarah komplain yg akhiriah ni x best...yelah mak die da lumpuh...

then konflik demi konflik..julia kena cerai dgn awal...julia bwk lari akhiriah and accident..akhiriah buta..last-last si akhiriah ni buta..then si julia ni nekad nak dermakan mata dia untuk akhiriah..demi kebahagiaan awal dia sanggup..part ni paling touching sekali..aku tak sanggup ohhh..mata aku ada sepasang je..tapi demi cinta dia sanggup lakukan..sucikan hati die..
#siapa yang tengok semalam bestkan!! siapa yang tak tengok pepandailah korang korek nak tengok cerita ini..


~assalammualaikum~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...