blowing snowflakes

Wednesday, November 30, 2011

mata aku yang gedik

~assalammualaikum~

seperti biasalah eh..sebelum aku start ber-story..korang kenalah tolong aku..tolong klik sini , sini ..hah itu ajelah ye..tekan-tekan jangan tak tekan..hikhikhik..tenkiu bery bery muchlah!! aku cinta kamu (ayat kimore lee simmons)..alrite now i wanna story with you guyyess about my contact lensss yang gedik yang amat!! aku ini ada problem mata yang tak berapa kroniklah!! rabun jauh tahap ceciput je..tapi kalau jauh sangat memang susah hiduplah aku tak nampak...so nak dijadikan ceghita aku pun hanya memakain lens palsu..contact lenslah kan..malas nak beli sepek..membazr duit daddy aku aje...beli mahal-mahal pakai bila perlu or ikut mood dalaman..agak-agak hati aku gedik nak pakai aku pun pakailah...if beli sepek..membazir sesangat lorh!! lagi membazir if hilangkah, rosakkah,patahkah,cermin die pecahkah!! dah kena ganti baru...huhuhu..duit lagi..huhuhu.....jadi solusi yang terbaik ialah aku beli contact lens ajelah..plus aku pakai pun sekali-sekala and aku beli yang jenis monthly disposable..jimat!! pakai dalam sebulan adalah dalam duo poloh hempat kali pakai!!...jadi menjimatkanlah..sebab kalau pergi sekolah 2-3 kali seminggu aku pakai..tak boleh pakai selalu..takut power naik!! sebenarnya aku bukan nak cerita benda ni..aku nak cerita ni... hari ini aku kena pergi UKKM di MRSM PONTIAN...aku pun nak pakai contact lenslah..aleh-aleh mata aku merah and gatal-gatal...memang sah ler tak boleh pakai..nak gila ke hapee if pakai jugok... so aku pun tak pakai ler..pandang sepi jer cover contact lens and solution lens aku..then sampai-sampai je mrsm pontian..mata da hokey..berangin hangin aku!! mata ni memang menggedik bebeno!! gegeram je aku!! time jawab soalan pun mata aku dok menatap komputer jarak die 10 cm jer..dekat giler..cuz aku kalau tengok komputer lelame nanti mata aku jadi blurr..so kalau da blurr aku kena rest sekejap pergi toilet cuci mata ke hapee ke kan..ni kalau da soalan 40 susah-susah belaka jawab dalam sejam..mana sempat nak melanun pergi toilet yang jauh mata memandang jauh lagi kaki aku nak melangkah... jadi solution yang terbbbbaaaaaikkkk ler sesangat aku pun pandang komputer dekat-dekat macam nak usha komputer tu..soo gedik my eyes..time aku nak guna lens tak bagi tapi blurr blurr kan view aku!! sabar-sabar!!

#nak ajak daddy beli sepek..bior patah,hancur..mata aku suka!!

~assalammualaikum~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...