blowing snowflakes

Wednesday, July 6, 2016

[REVIEW] : FREEMAN MASK

~ASSALAMUALAIKUM~

Dah lama gila tak update blog. I swear I experience really hectic month now. This holy month is crashing me apart. Kenapa? hehehehe! Final of course. Mana tak koyak. Mana tak rabak. Nak berbual banyak pun tak larat. Setiap masa terbazir mesti rasa menyesal sebab tak spend dengan baca buku. hahahaha! Gila kau. Final ni lebih seram dari Conjuring 2 kot. Valak tak Valak! aku lebih sibuk dengan baca levture not. Hafal dan hafal dan hafal. Lupa? Menangis dalam dewan exam. Kahkahkah. 

Tak tipu. Hati aku rapuh gila sekarang. Pressure, Tension, Depressed, Stressed. Summed up semua jadilah aku merempat kat wad gila nanti. Sabar-sabarkan hati je sekarang. Malas nak layan sangat rasa nak balik rumah. Rasa nak tidur sepanjang hari. 

Okey! dah cukup dah aku melalut pasal kehidupan aku. Sekarang ni aku nak sambung niat asal aku merajinkan diri menulis blog aku.

Kalini aku nak buat review pasal mask feveret aku. So far ini yang terbaik. hahahah! im kind of ADDICTED pun ada jugak. Dia macam spesis masa tengah pakai sibuk usha product lain. Tapi bila dah habis satu tube. Jenama ini jugak yang aku cari.

Lets get STARTED!!!


ini antara koleksi yang aku ada buat masa sekarang. banyak lagi yang lain yang aku dah try sebenarnya. tapi yang takda dalam gambar ini maknanya effect dia dekat muka aku cuma so-so je. makanya aku tak buatsecond purchase.

kalau korang perasaan AVOCADO&OATMEAN CLAY MASK tu aku ada 2 tube.yang satu tu dah nyawa-nyawa ikan. so the other one is back up.

aku akan bebel satu-satu untuk setiap satu tube yang aku ada.

FIRST: SLEEPINGMASK


mask ini actually diformulasi khas untuk DRY SKIN. aku pulak jenis COMBINATION SKIN. so dia macam tak berapa match. tapi aku beli dulu masa aku pergi langkawi sebab panas gila berdentum. aku jadikan as after sun reliever tapi guna time tidur. biar dia merawat time tidur. okeylah. dia memang hydrating. bau dia nyaman gila. combination bau chamomile and honeydew en. memang MANTOPPPPP.

SECOND: POLISHING MASK


initial function untuk buang dead skin cell yang menebal kat muka. dead skin cell ini yang buat muka nampak kusam,huduh dan senang ditumbuhi jerawat dan seangkatan sebab kulit kita KOTOR!
sebab tu lah kita perlu pakai scrub untuk buang segala yang mati-mati kat muka tu. kang berhantu pulak. hahah *aku gelak sendiri dengan lawak aku*
ini antara scrub yang thorbaik pernah aku pakai dalam list skincare aku. so far aku pernah try st ives,freeman creamy scrub(aku tak suka sebab cream-cream tu buat aku tak selesa), skinfood (paling aku sayang,muka canting macam song hye kyo lepas guna) and freeman gambar atas ni lah. aku paling suka skinfood and yang freeman.


THIRD: CLAY MASK

sorry takda gambar. ive delete it to soon. aku hengat dah letak dalam blog. sekali cek tertinggal pulak. pahtu jenis perangai tinggal camera entah memana. malas nak cari. so korang hadap je lah gambar atas tu hah. baca review bawah sini.

so, ini clay mask yang paling paling paling best SO FAR!! masih belum jumpa lagi pengganti dia. dengan harga berpatutan,effektif dan taha lama. memang susah nak tukar. if yall know me, id like to change my skincare. tatau kenapa tapi memang habit. semua benda aku rasa ak berkesan and rasa nak try banyak sangat jenama. so kita try satu-satu. luckily mine arent sensitive. kalau idok rugi gigit jari je nengok orang lain try memaca product.

apa clay mask ni buat. dia menyerap segala minyak saji,minyak zaitun,minyak kereta dan minyak hitam kat muka aku. deep cleanse. memabg habeh korek segala kekotoran sampai ke dalam liang-liang muka aku. memang lepas cuci muka aku sesuci embun pagi dek non. dengan rasa ketat-metat sebab pores tu dah bersih and dia tolong tighten kan sekali.


FINALLY!!!

habis pun entri aku kalini. gila kau berhari kot aku nak siapkan. dengan kejar exam lagi, mana nak kemas bilik, nak packing balik ghumah lagi,preparation rayo lagi. gigih aku terus type dari hari ke hari nak buat review ni. korang baca pun kena gigih.segigih aku ojey :)))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...