blowing snowflakes

Friday, January 27, 2012

CERITA CUTI DAN KELUARGA (3)

~assalammualaikum~

ada yang rindu or tertunggu-tunggu untuk mengetahui episod seterusnya cerita cuti-cuti family aku?? wahhh ramainya yang angguk,angkat kaki,angkat tangan...ok ok rileks-rileks.....aku banyak kerjalah..soo nak update awal-awal tok sempat... homework belum siap lagi ni sebenarnya..tapi disebabkan kepala dah pening...rehat,rileks sekejaplah..update blog okeng!!

ok yang lepas aku stop dekat jet ski kan...ok lepas da main jet ski,banana boat, apple boat...

lepas da main aktiviti air..kiteorg sume naik bilik..mandi-mandi sebab baju sume dah basah...ready-ready nak pergi makan pulak!! lunch tau bukan breakfast!!

lepas makan..nyum-nyum...melantak baik punye..balik bilik untuk solat zuhur..happy-happy jugak..solat jangan tinggal!!

lepas solat aktiviti bebaslahkan...lantak koranglah eh silap-silap kenapa korang pulak..lantak family akulah nak buat apa...dan aku yang dah separuh jiwa kepenatan pilih untuk tidur di katil empuk kepunyaan resort...cousin aku ajak jugak jalan-jalan ambil gambar...aku dah tak larat..mata dah berat gilaaaa...dengan penat lagi..hah tulah lain kali main air tak ingat dunia...semua jenis game kau pakai bantai ikut sedap hati kau je...

petang itu daddy kejut aku...solat asar lepas itu ready nak pergi telematch..memang wajiblah telematch itu....each grup fight-fightlah nak dapat first place..coz hadiah die best-best woo~



faries cousin aku dengan bola dia...budk ini memang tak habis-habis dengan bola dia..suka benor main bola..dia talented tau..umur baru dua tahun dah panadai sepak bola,tangkap bola..semua pasal bola dia minat..tengok bola pun dia bantai sekali!!


hah...tengok ni betul tak cakap aku...memang gila bola faries ni...kat rumah atok aku banyak bola die je...kalau kiteorg datangkan die ajak kiteorg main bola..nenek aku kata pepagi die bangun pergi bilik atok aku ajak atok aku main bola...dari sekecik-kecik bola sampai sebesar-besar bola die ada.....serius wei...bola yang lagi besar dari dia pun ada..memang kaki bola!! tengok satu perenggan aku nak terangkan minatnya faries dekat bola..padahal takde kena-mengena pun..heheh..sje je bagitahu...



time ini baru nak warm-up...belum start lagi...baru briefing sikit-sikit je...feeling-feeling sikit je baru ini....angin-angin sayu je...*entah apa aku merepek*


hah...yang ni baru dah start game die...time ni main sepak bola dalam guni...nampak tak aku yang pakai baju biru kat hujung sana tengah berusaha sehabis mungkin meyakinkan cousin aku yang die boleh buat dengan bagi tutorial sikit plus tunjuk ajar segera lagi...dan aku and muhammad khairul hafiz or apit for short dah plan-plan dalam otak nak angkat je humyra ni...

lepas itu kiteorg main mummy in the egypt pyramid bangun dari tidur sebab mimpi scorpion *aiyoo panjangnya tajuk game* so kiteorg bertungkus-lumus nak balut balik mummy ni...tapi disebabkan mummy ni kecik comel je...so tak payahlah beriya sangat nak beli kain emas ke apa ke..pakai tisu toilet je dah...hikhikhik..


inilah hasil mummy kami!! siap hias-hias pokok bunga bagai lagi...nak bagi mummy ni feeling natural sikit...huahauhuahauha*gelak terabur*

yang ini kumpulan aku dengan mummy wrap kiteorg!!

okey..itu saja cerita aku untuk episod ketiga ini...nantikan episod keempat pulak ok!!

~assalammualaikum~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...