blowing snowflakes

Sunday, November 6, 2011

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA

P/S:kalau gambar ini tak bergerak sila tekan gambar ini..terimakasih..hehe

selamat hari raya aidiladha diucapkan kepada seluruh umat islam..walau dimanapun anda berada selamat menyambut ibadah korban ini ya..ahh sudah...nak suruh aku berayat-ayat bagai mcm dlm TV selalu ckp itu..aku surrender awl2 lah..aku ini bukan kaki mengayat..aku tak reti berayat bagai ini..harap maaflah yoo anak-anak sekalian..ahh sudahhh.. baiklah hari ini hari raya haji/korban/aidiladha..well mcm biasalah semua balik kampungkan?? aku pun samalah!! seperti biasalah aku ini spesis kalau dah balik kampung tu perangai aku jadi macam hapee..langsung tak cover-cover..pakai serbu je..lagi satu..kalau dah jumpa cousin-cousin perangai pun macam bidadari kena buang kayangan dah aku...

so..aktiviti utama kiteorglahkan..haruslah bebel mcm hapee...then lepak sesame tgk tv..kesian pakcik-makcik kiteorgkan..dpt anak sedara mcm ni..jenis tak tahu malu langsung!! dah buat TV tu kiteorg punye!! kongker habislahkan!! then aku n closest cousin aku.. NADIA and SYIQIN ni pergilah ruang tamu..kiteorg gosiplah apalagikan..bila lagi nak buat dosa kering..ahaks~~..da puas gosip psl guy ni guy tu..then psl kwn2 lah hapelah..sumenyer diceritakan..dlm kain luar baju..sume terkeluar tersembur..kesiankan orang yg kena bahan gosip kami..tersedak-sedak..nak-nak time minum air ke time nak menelan sambal udang mak tok die msk ke..uishhh perit tekak tak terkata..haha..apa da pulak aku bebel ni..

sampai satu part..time ni da pukul berapalah..makc-mak still kat dapur..kelentang-kelentong lagi..anak-anak dara mcm aku n cousin2 aku..kelentang-kelentong jugak..tapi mulutnyalah.. aku n geng sekepala aku ni still non-stop membuat dosa kering..amboi sedap lagi makin seronok syaitan iblis segala menggemuk dengan dosa gosip kiteorg..hikhikhik..kutuk diri sendiri..well nak buat cemane.. ok berbalik pd stry asl..time tgh sdp2 gosip bagai ni..cousin aku NADIA tanya "eh,qin kalau awk dpt tiket free pergi konsert super junior..awk pergi tak??" tetibe je die tnye..
kiteorg tgh sdp stry bnda lain..tetibe NADIA ni stry bnda lain..aku n syiqin senyaplah kejap..tengah memikir..soalan ni dahlah tahap STPM..then dlm beberapa minit pikir..otak aku ni pulak jenis gila-gila tak bertempat..cousin aku syiqin ni jawab TAK..gile ke hapee.. konsert SJ tu..dpt ticket free lg..ad ke jwb tak..then nadia ni dah terkejut beghuk lah..sbb syiqin ni diehard fan K-POP..semua lagu korea die hafal..sebaik x ckp korea...

then aku pun jawablah "die tak pergi bb tiket tu die bg kat kite..kan qin kan.." then gelaklah..lepastu bersambung-sambung bebel entah ppe..gedebak-gedebuk sampai pukul 11.30 p.m..still stick pd satu soalan yg tahap STPM ni..tp yg buat pnjngnye kiteorg menyimpang ke sana ke mari..bnykbeno selekoh die..gelak lagi apa lagi..memang susah betul..gedebak-gedebuk dah lah berbual smbil tgk tv..layan twilight sekali dgn haji bakhil..hambik!!

lepastu tidur dlm pukul 2.00 pagi gituh..esoknya nak bangun macam nak kejutkan mayat!! mak aku dah mcm hapee...haha..aku paling lmbt bngun lmbt mandi..lantaklah!! cousin aku si NADIA lagilah nak hapee..pukul 11 lebih baru turun terkedek-kedek nak sarapan..dia berspan aku n syiqin lagilah..tidur lambat pun sarapan pukul8 pg..haha tidur berapa jam je..then mata aku mcm burung hantu..sepet je..nmpk bantal dgn tilam je..sebaik lauk rendang aku kaw-kaw..kalau tak mahunye menangis aku bangun pagi tu..

then dlm pukul berapa tu aku n cousin-cousin sume da start geraklah balik rumah..almaklumlah kampung nimenapak pun da sampai..tapi lenguh jugaklah kaki..kalau bwk kapal terbang..kau tak sempat nak mkn da mendarat..lagi kalau pakai helikopter...kalau drive dlm 10-15 da smpai..yelah kg kat kg.bendahara je.. tak tahu kat mana?? area kg.melayu, majidee gituhlah..eleh mmg dekat sgt..haha..pkcik2 n the boys sume da pergi korban..bergotong-royonglahkan..yg girls2 ni..balik rumahlah tidur lagi bagus..haha...

#okey itu aje serba banyak cerita pd hari raya haji aku..

~asslammualaikum~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...