blowing snowflakes

Monday, November 28, 2011

SEHARI TANPA SOCIAL NETWORK

~assalammualaikum~

sebelum aku berceloteh lebih panjang lebor lagi tolong tekan sini ... dah tekan?? dah dah..okey bagussss...baru aku boleh mulakan celoteh cik kiah aku!! okey tajuk macam apa..sehari tanpa social network..takda internet ke?? bekalan terputus ke maklumlah rumah aku pakai wi-fi kalau pakai broadband mungkin takdok masalah sebegini berlaku..or or daddy aku belum bayaq bil internet!! haishh haisshhh~~ bukan!! bukan!! bukan!! saya bantah yang arif!! hah mana datang pulok yang arif ni..ceritanya begini.....hari ni 28.11.2011 lusa dah 30.11.11 lepaih tu dah masuk bulan 12..kenyit-kenyit sikit mata da masuk bulan 1..bila masuk bulan 1 maknanya bermulalah fasa baru hidup aku sebagai pelajar menegah atas!! aku tak mao nanti perangai gegila social network..melarat-larat!! makanya aku akan start dari hari ni..setiap minggu akan ada satu hari suntuk 24 jam..aku kuaranti diri aku sendiri untuk tidak membuka mana-mana laman sosial kepunyaan aku.... twitter (yang semakin hari semakin menggoda-goda aku) atau facebook (yang suka membuat aku kesian dengan game-game aku) atau laman blog kesayangan aku (tempat curahan luahan perasan hati kecilku)...dengan cara ini aku dapat memotivasikan diri aku sendiri untuk tidak terlalu asyik dengan dunia internet yang semakin melalaikan aku!! jadi satu hari suntuk tanpa laman sosial itu aku akan gunakan untuk tengok-tengok movie,baca novel yang berlambak-lambak belum habis baca,lepak-lepak dengan besties aku di SR atau pun duduk dapur gode-gode barang dapur untuk dibuat puding ke kek ke boleh juga makankan..hahaha...

#kepada blogger diluar sana yang tahun depan bakal menghadapi SPM,PMR atau seperti aku akan menjadi murid tingkatan 4..mulalah dari sekarang untuk berundur setapak demi setapak menjauhi laman-laman sosial anda..jika tidak dimulakan dari sekarang nescaya sukar untuk ditinggalkan bila dah masuk sekolah nanti..kerja sekolah melambak-lambak pun korang still boleh sedap melepak depan lappy melayan chatting,twitting dengan kengkawan..dan akhirnya kerja tak siap alasan yang diberi "TAK CUKUP MASA" padahal bukan main banyak lagi asa korang dok mengadap pesbok lah twitorlah bloglah...

~assalammualaikum~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...