blowing snowflakes

Wednesday, July 6, 2011

BENGKEL KEK PELANGI

     ~assalamualaikum~
hari ini aku suka sangat!!! macam nak bagitahu satu dunia yang aku sedang dilanda kegembiraan..nak tahu kenapa? nak tahu tak? nak ke tak? ok..ok..aku tahu kau orang nak tahu..atas dasar blogger yang baik hati maka aku pun ceritalah apa yang menggembirakan hati ini.. hari ini..5 masa aku habiskan dengan memasak kek pelangi yang dibantu cikgu arfizah yang baik hati...dia ajar kelas aku kelas 3 mutiara kempas a.k.a. MK buat kek pelangi..urm walla..sedap giler...
bahan-bahan yang diperlukan
                                                     

tutorial yang diberikan (tudung pink itulah cikgu arfizah)


campurkan bahan-bahan ini

jadilah begini..selepas tepung,gula,butter and telur dicampur menjadi satu adunan

group aku..dleen meera,fynaz deqnaz and me


bahagikan adunan kepada 3 : kuning , merah dan coklat

inilah hasilnya..tapi ini bukan group aku punya..ni group nadia isa , aten arina dan sarah ali

selepas itu dibakar beberapa minit..i guess1 hour..then,inilah hasilnya..kek pelangi ini kek group aku yang punya..taste dia mantap gilalah sey...semua group sedap..ada yang lekatlah..tapi my group is the best..tak lekat and the taste is tremendous delicious..








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...