blowing snowflakes

Tuesday, November 22, 2011

MY LUNCH STORY

~assalammualaikum~

hari ini mama dan ayah aku keluar shopping berdua..berdua saja tau!! kiteorg anak-anak yg lagi memahami dan budi pekerti ni kira mcm bg chancelah mama dan ayah dating!! hehehehe... then kakak aku tanya "nje nak makan apa ni?" aku pun dgn baik hati jwb "mcD" sambil senyum kambing dapat rumput fresh..kakak aku agree ajelah..tnye adikku bolehkan die nak pergi KFC kalau tak die tanak ikut..dah kenapa tanak ikut..nak mkn ap kat rumah..kakak dan aku malas nak kotor-kotorkan dapur...oklahkan demi nak melayan perangai gediksss adik aku tu kiteorg pun decide mkn kat KFC kat st.tropika...dah sampai KFC apalagi orderlahkan..tengah-tengah order..boleh abang cashier yg layan kiteorg tu sengih je memanjang..then aku and kakak aku pun cakaplah but in slow voice mode "dia ni buat kerja memain je".. bukan marah lah tapi tak selesa sebab die sengih je memanjang mcm kerang busuk...then da siap tu order blablabla..dipendekkan cerita..tengah makan sambil berbual #normal stuff that me and family always do# then adlah sorang mamat dtg near us bwk sparklers..aku and kakak da pandang pelik..adik aku buat dont no je! mamat tu pun letak air tu atas meja kiteorg..aku baru je nak mengeluar ton suara yg merdu ini..dia da keluarkan dulu "awk ni dia belanja" mamat tu tunjukkan kat abg cashier yg menyengih-nyengih td.. aku and kakak tolehlah tgk die..die da buat muka malu-malu itik.. then mamat tu blalah..bla je mamat tu aku,kakak and adik nak terbahak-bahak ketawa...mcm sengal bole!! tp oklah barang FREE..sapa taknak..mula2 curious jugaklah nak minum..takut die letak ubat tidoq ka ubat cacing ka..kita mana lah tau.. #keluaq da loghat aku# ...tapi kiteorg belasah jugak..da habis mkn nak bla tu kiteorg pegi dkt cashier tu say thank you dekat abg cashier and sudden death abg cashier tu minta no phone akk aku..akk aku bla mcm tu aje..aku pun x kan nak kepochi gi bagikan...itulah dia..KFC cashier sekarang makin berani dan gentle..siap bagi air free..hari ni free air esk-lusa dia nmpk lgi muka kami-kami..silap-silap semua yg kami order die freekan..die tolong bayorkan..baguih baguih!!

#conclusionnya: pergi KFC dress up sememeh pun if muka cantik org pandang jugak..biar cantik dalam jgn cantik luar je..kerana bila kita cantik di dalam kecantikan itu akan ter-express keluar dengan sendirinya :D

~assalammualaikum~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...