blowing snowflakes

Thursday, November 24, 2011

BROKEN ENGLISH

~asslammualaikum~

tahu tak english broken ni ap?? atoto tak tahu?? ok let me explain it here....read slow and steady ok.. (aceh speaking konon)...adalah seorang ni suka kerek speaking tau..konon stay kat LONDONlah tu....kalau berbual dgn die..for sure punya die speak english..sikit-sikit terkeluar bahasa melayu die..tp bile bual dgn die..aku mesti gelak guling-guling smpai meleleh-leleh airmata,semput-semput dada ni..aku pun kena kerah otak aku pikir ap benda yg dia ni cuba sampaikan....kadang-kadang aku tak faham pun apa yang dia cakap..tapi ya kan aje..mana taknya english die broken songsang ajaran sesat betul!! cuba bayangkan kalau die cakap mcm ni "eh aein kau know that i hate suria *nama rekaan saja*..u know HIM slap my CHIN..then it turns to red..HE hurt I" LOL aku gelak-gelak kalau ingat..bayangkan HIM untuk lelaki Her untuk perempuan tp dia bantai semberono je.. lepas itu CHIN..bayangkan tampar DAGU??? sepatutnya CHEEK....bantai lagi ikut sedap lidah dia nak ckp ap!! then HE part ni yg aku tak tahan..aku da konpius si suria ni lelaki ke perempuan.. hurt I patutnya ME..aku guling-guling ketawa...dia ni kalau buka je mulut aku kena bukak telinga otak aku semua..aku kena fikir berulang kali apalah yang dia ni cakap kengkadang entah apa-apa sebutan kemana-mana je..memang tak sama langsung...aduhai awak-awak..kalau da duduk malaysia tu cakap bahasa melayu ajelah..berbanggalah dengan bahasa ibunda kita..aiyaya

#iktibarnya kalau tak fasih or mahir bahasa inggeris jgn perasan lebih nak speaking-speaking..cakap bahasa melayu je..duduk malaysia ni takde siapa yang tak faham bahasa melayu..tapi tak semua faham bahasa english yang diBROKENkan..

~assalammualaikum~

1 comment:

  1. its not english broken . Its broken english . Waallahualam ~ :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...