blowing snowflakes

Friday, October 21, 2011

end of PMR...IM DEAD!!

~assalammualaikum~

wahhh tajuk kali ni nak pergi mana...gah bebeno..macam ape aje..ade ke patut habis exam mati..kut ya pun..tunggulah result dulu..HAHAHA....patutnya org habis exam gembira..sebab da tak oayah bukak buku..pening2 kepala homework tak siap..ini tak..aein terbalik..habis exam DEAD..dah kenapa..haaaa...nak ceritalah ini..nak jadi penglipur lara kejap..

ceritanya bermula begini
pada suatu hari..tinggallah seorang nenek tua di hujung kampung..jeng jeng jeng.. #yang ni bukan ceritanya harap maklum#

macam ni ceritanya...selepas PMR..biaselah cikgu-cikgu buat game..game nilah-itulah..then..mak cik sorang ni..(akulah tu) tamak giler..segala game yg ad die sebat..tamaklah katakan..biaselahtuh!!

mule-mule aein enter game dart!! pergh..walallalaala...time main game ni...mmg bukan semangat kuasa kuda 100 kali ganda betul..hahah terror tak..ya well semangat terlebih..hari pertamalah katakan...then..baling-balinglah paku dart tu dekat papan die...ad yg kena spot..ad yg kena dinding dewanlah..melalut ke lantailah..pantul ke belakanglah bagai!! haha lawak-lawak..macam-macam ragam..semuanyer macam tu ye..bukan aein sorang aje tau...

hari ke-2 aein masuk carom..time ni da lemah sikitlah..sbb bukan reti sgt main carom ni..pakai bantai je..jentik-jentiklah buah carom tukan..alang-alang nasib untung masuklah buah yg aein jentik tu..kalau malang...penjentik die yg masuk..tak pasal2 kena letak balik semua buah yg aein da dpt tukan..hish..hish..rugi betul...hahaha...

hari terakhir pasca PMR ni..aein n geng2 masuk sukaneka..alah sesekali je pun nak gedik-gedik macam budak tadika..mula-mula semua macam kerek gilerlah.. "eleh game macam ni pun..hurm..aku pejam mata je da menang..gerenti punye" ayat normal org kerekkan..well..well..tapi2...jgn marah2 dulu...hahah..aein n geng tak mcm tuh..hiot!! tak nak ngaku salah ler tuh..kiteorg just mcm ni je "alolo..game ni pun ad lg ke?? aku egt time atok aku punya zaman je wujud mcm ni" haha...ini ayat org yang x berapa nak kereklah..dah lah tak warm up hape bagai..start2 je terus lenjan TEROMPAH GERGASI..mahunye tak macam gergasi kelaparan kiteorg ni..kumpulan paling haru haruslah kumpulan aein yang perangai tak semenggah habis..haha #mengutuk group sendiri# boleh2 semua nak duduk depan..time lelaki yg jln ok lg..steady hbis..mmg leadinglah..sampai je part perempuan yg jln..haru betul..geng aein semua nak duduk depan..last2 aein jugaklah.....yang duduk tengah2..eh..eh..salah bukan duduk diri..haha..mahunyer main bnda ni sampai melecet-lecet kaki..haha..semangat bebenorlah katakan..sampai tertonggeng-tonggeng main terompah gergasi ini..memang act like real gergasilah kan...

then, game TARIK DAKU ape entah sambungannya..*LUPE PULAK..hikhikhik..tapi tajuk n game die lawak giler-gilerlah..sumpah lawak..tahu tak game ini memang macam sweetlah..tapi gamaknyer kalau kau dpt partner yg keding plus berat lebih rendah drpd kau..mmg pengsanlah kau..haha..aku bernasib begitu begitu baik..oleh sebab aku dpt partner yang wallah habislah kan..credited to RIZWAN..haha..die bole tarik aein yang berat tuuuuttt ni..tapi wan lagi berat..hikhikhik..laju giler...terhebat lu mat!!!hahah..im so enjoy this game..game die begini..firstly one of uoll punye partner duduk atas guni mcm dlm cite p.ramlee yg ZAMZAMALAKAZAMtukan...then..kwn korang yg lg sorang tu tarik korang..pergh mmg terbaik!! nak2 kalau yg tarik tuh boy korang..tapi nasib yg tarik bukan boy aku..tpi boy kwn aku..haha sje je nk buat die jeles... # jeles ke die?? kwn aku tu mana nak jeles dgn aku..sah2 lah boy die tu kwn baik aku..so g matilah boy die..haha...pape aje..da lari story tetiber!!

lepas tu main game yg jln pkai tempurung kelapa itu..aku ni dahlah bangsa tak reti main benda pelik2 nih..soo aku pun jln lenggang kangkunglah!! da kena mrh dgn grup aku yg lain..ahh lantaklah..aku yg jalan..haha..last2 aku da geram sgt!! aku stop tgh2 track tuh..suruh cikgu amik gmbr..hahhhhhh..pdn muke..lain kli jgn nk angin sgt!! game je pun!! kan..then aku terseliuh n terjelook da mcm kura-kura...kesiannnn hahaha...

last-last...kumpulan aku dpt num 2..sbb tarik tali klh dgn grup lwn..TAK SEDIH PUN!!! sebab kiteorg ranking sebanarnyer..semua game balun num 1 n 2..soo wut!! setakat kalah kat tarik tali..aku tak heranlah!! haha

#sorry terlebih semangat nak menaip panjang2...korang jgn pengsan bce sudahlah...bnyk lg game..tpi da penat bercerita...

~assalammualaikum~



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...